Каква е идеята да слагате тази шайба
Известие
Collapse
No announcement yet.
Общи приказки 166
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщениеКаква е идеята да слагате тази шайба
В определени ситуации динамиката на мотора е по-добра.
Реализира се и икономия на енергия (поне на теория).
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
За динамика и разход нямам наблюдения, аз се принудих да я сложа след като смених всички ролки, обтегача и въпреки всичко ремъка свиреше зверски - след смяна на ремъка имаше тишина около 1500-2000 км и после пак... То не бяха спрейове за ремъци, то не бяха проверки за съосие... Нямам навика да правя снимки и клипчета, иначе щеше да е много нагледно. Но в Youtube ги имаше качени тия клипчета - един и същ ремъчен механизъм, сниман в режим на работа с обикновена шайба на алтернатора и после с фрайлауф. При обикновената шайба и обороти на празен ход рамото на обтегача просто не се вижда от трептения и то със сериозна амплитуда. Такъв режим на ремъчна предавка аз не мога да приема за нормален. При фрайлауфа всичко е като заспало, пробягват само надписите на ремъка... И основното - няма скрибуцане нито на студено, нито в загряло състояние....
155 1,6 TS 16V `96
166 2,4 JTD `99
147 1,9 JTDm 8V `07
Comment
-
Тези трептения и аз съм ги наблюдавал и съм се чудил дали мотора ми няма проблеми при работа на празен ход за да ги има трептенията Но ми е чудно как с тази шайба тези трептения ще бъдат преодолени Да разбирам ли че фрайлауфшайбата е различна от демпферната шайба И аз наистина от време на време имам скърцане на ремъка на празен ходALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщениеТези трептения и аз съм ги наблюдавал и съм се чудил дали мотора ми няма проблеми при работа на празен ход за да ги има трептенията Но ми е чудно как с тази шайба тези трептения ще бъдат преодолени Да разбирам ли че фрайлауфшайбата е различна от демпферната шайба И аз наистина от време на време имам скърцане на ремъка на празен ход
Тя действа на принципа на венеца на велосипеда. Т.е предава въртеливото движение на оста на алтернатора само в посоката му на въртене. По този начин, когато КВ понижи оборотите си, роторът на алтернатора се върти по инерция и така инерционният му момент не се предава върху останалите компоненти от ремъчната предавка.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Разбрах че от самата си инерция алтернаторът в определени моменти (те се малко но все пак) ще дава по добър заряд въпреки че ако всичко е наред това не би трябвало да е така Алтернаторът в идеалният вариант би трябвало да дава еднакво напрежение независимо от оборотитеALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Именно. Този механизъм позволява това запасената във въртящия се ротор механична енергия да бъде трансформирана в електрическа, т.е - оползотворена. В случая без такъв механизъм същата тази енергия до голяма степен способства за износването на останалите ролки и ремъка.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Май пак ще си отворя (беля) работа Та от 156 ли може да се търси тази шайба Няма да тръгна да търся но ако видя нещо изгодно ще действам
---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:54 ----------
Опа Сега прочетох Май цял алтернатор Ще имам идеята впредвид ако дойде ред да пръскам пари за мояALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща
Comment
-
Нямам проверена информация дали фрайлауфна шайба може да се сложи на всички видове алтернатори, с които е комплектован 136 к.с. дизел на 166. Вариантите общо взето са следните:
1. Караш колата в сервиз, където подменят шайбата.
2. Спираш колата, сваляш алтернатора и тръгваш с него по магазините, за да си сигурен, че ще купиш шайба, която става за него и после си трошиш ръцете да я смениш
3. Намираш 2,4 140 коня на части(а може би да стават и от 150, не съм проверил) и си купуваш целия алтернатор. Това е по-мързеливия и в общия случай по-евтин вариант, но го има риска да улучиш такъв, чиято шайба е към края на живота си. В такъв случай или прибягваш до вариант 1, или си караш с блокирал фрайлауф все едно си с обикновена шайба....
155 1,6 TS 16V `96
166 2,4 JTD `99
147 1,9 JTDm 8V `07
Comment
-
Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщениеНамираш 2,4 140 коня на части(а може би да стават и от 150, не съм проверил) и си купуваш целия алтернатор.Alfa Romeo 164 TS Super 1997
Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDm 20V Sportronic 2005
Alfa Romeo 166 FL 2.4 JTDm 20V 2004 - EX
Alfa Romeo 164 TS Super 1995 - EX
Comment
-
Някой свалял ли си е сам турбото и какво трябва да се демонтира, че пренадува и според всички е за чистене.Имам до някъде опит с разглобяването на коли и инструменти но ми се ще някой който го е правил да сподели опит за да не преоткривам топлата вода.
Става дума за АР166 vnt25 2,4jtd 136
Comment
-
Първоначално публикувано от Bobiuzunov Покажи съобщениеКолеги,някой може ли да даде работещ линк на E-per,че гледам една 75-ца с V6 мотор и искам по шасито да видя повече подробности.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment